maandag 9 oktober 2017

Dear Jane - deel 2

Bijna 7 maanden geleden schreef ik voor het laatst over mijn Dear Jane borduurwerk. Het heeft me de tussenliggende tijd gekost om deel 2 te borduren. Niet omdat het moeilijk was, maar omdat ik te veel andere leuke dingen tussen door heb gedaan.


Opnieuw zaten er weer wat fouten in het patroon. Sommige zijn wat groter dan anderen, maar ik heb voor jullie verbeterde blokken gemaakt.


 
 
 
 
 
 
Toen ik aan het project begon, kocht ik niets vermoedend 5 strengen borduurgaren. Geen flauw benul van hoeveel garen ik nodig zou hebben. Al gauw bleek dat het niet genoeg ging zijn. Maar toen ik bij wilde gaan bestellen, bleek dat ik het garen nergens meer in Nederland kon krijgen. Wat nu?!?!
 
Ik had het kunnen importeren vanuit Amerika, maar dan zou het me extra gaan kosten in verband met belasting en invoerrechten. Na wat Googlen en mailen kon ik bij Sew en So 62 strengen bestellen. Zij hebben het voor me geïmporteerd en in vier zendingen heb ik alles binnen gekregen. Helemaal super!
 
Omdat het echter een ander batchnummer garen betreft, bestond het risico op kleurverschil. Toen ik van de week de eerste nieuwe streng pakte, leek deze donkerder te zijn. Hopelijk valt het straks in het eindresultaat niet op. En anders hoort het gewoon bij het verhaal van mijn Dear Jane.


 Op naar deel 3!



2 opmerkingen:

  1. Wat wordt dit mooi.
    Je kan je soms zo verkijken op hoeveel je nodig hebt.
    En als het juiste nummer er niet meer is schiet je gelijk in de stress.
    Gelukkig is het bij jou toch goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi borduurwerk. En borduren gebruikt best wat draad. Valt mij ook altijd tegen.

    BeantwoordenVerwijderen